Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
1 op de 9 Nederlanders tussen 16 en 65 jaar heeft moeite met het lezen, begrijpen en gebruiken van relatief eenvoudige teksten, in digitale vorm of op papier. Hoe ziet deze groep laaggeletterden eruit en hoe ontwikkelt laaggeletterdheid zich in Nederland?
Choose an application
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Adult education --- -#SBIB:HIVA --- #SBIB:316.334.1O329 --- Adults, Education of --- Education of adults --- Education --- Continuing education --- Open learning --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- #SBIB:HIVA
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Deze publicatie beschrijft de huidige stand van zaken rondom laaggeletterdheid op basis van het ALL-onderzoek (Adult Literacy and Life Skill Survey). De omvang, kenmerken en achtergronden van de groep mensen die moeite heeft met het begrijpen van en toepassen van relatief eenvoudige taalopdrachten, komen uitgebreid aan bod. De tien belangrijkste uitkomsten van het onderzoek staan op een rijtje in een handige samenvatting. Aan bod komen o.a. wat de kenmerken zijn van de grote groep laaggeletterden, hoe ze bereikt kunnen worden en op welke manieren ze gemotiveerd kunnen worden om het peil van heun geletterdheid te verhogen.
Choose an application
In opdracht van Stichting Lezen & Schrijven deed ECBO onderzoek naar de digitale vaardigheden van Nederlandse burgers en identificeerde de groep burgers die over onvoldoende vaardigheden beschikken. Ook is onderzocht hoe semi-overheden (digitale) dienstverlening inrichten voor laaggeletterden en in hoeverre overheidswebsites toegankelijk gemaakt zijn voor laaggeletterde volwassenen. Tot slot worden er een aantal aanbevelingen gedaan.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|